• Merken
  • Inclusief bevestigingsmateriaal
  • Vorm
  • Waterbestendigheid
    Waterbestendigheid wil zeggen dat een product bestand is tegen de inwerking van water, tegen de gevolgen van water of enigermate bestand is tegen water. Wij maken onderscheid tussen waterbestendig, spatwaterbestendig of niet waterbestendig.

Waterbestendig
    Er is een verschil tussen waterbestendig of waterdicht. Het verschil tussen waterbestendig en waterdicht zit in het materiaal. Een waterbestendig product is gemaakt van materiaal dat zo nauw geweven is dat het water er moeilijk doorheen komt. Een waterdicht product daarentegen is gemaakt van materiaal dat een volledige barrière tegen water biedt.

Spatwaterbestendig
    Een spatwaterbestendig product kan tegen waterspetters, zoals regen, maar is niet waterbestendig of waterdicht. Er zou dus water binnenin het product kunnen doordringen wanneer het in de regen staat.

Niet waterbestendig
    Bij een niet waterbestendig product dringt regenwater eenvoudig door naar binnen. Het is dan ook aan te raden het product onder een afdak te zetten of binnenshuis te gebruiken.
  • Kleur
  • Maximale druk (in bar)
  • Met temperatuurbegrenzer
    Met een temperatuurbegrenzer wordt het water nooit warmer dan de ingestelde temperatuur. In de begrenzer zit namelijk een temperatuurgeregelde klep die de waterdoorstroming bij 45 graden afsluit. Om weer water te krijgen, dien je het té hete water eerst terug te brengen naar een lagere temperatuur. Wel zo veilig!
  • Serie
    Een serie is een reeks van dezelfde type producten waarvan de vorm, de kleur of het materiaal kan verschillen. Je vindt producten van dezelfde serie ook terug onder de productbeschrijvingen.
  • Volume
  • Afwerking
  • Impregnatie klasse hout
    Het impregneren van hout zorgt voor een verduurzaming van het hout. Zo is geïmpregneerd hout zeer lange tijd bestand tegen schimmel en rotting. De duurzaamheidsklasse van hout geeft aan hoe lang een houtsoort mee kan gaan. Duurzaamheidsklasse 1 is zeer duurzaam, terwijl hout met duurzaamheidsklasse 5 helemaal niet duurzaam is.

Bij Praxis kennen we klasse 3 en 4. Impregneren volgens klasse iii: hout niet in grondcontact, blootgesteld aan weersinvloeden. Impregneren volgens klasse iv: hout in permanent grondcontact.
  • Diameter (mm)

Haardstel ‘Design’
Pellet-/kolenemmer ‘Cesar’ zwart
Verwarmingaccessoires

Maak je haard nog gezelliger met accessoires

Oogt jouw sfeerhaard wat gewoontjes? Grijp je altijd mis naar hout tijdens het stoken van je houtkachel? Of kan jouw open haard wel een onderhoudsbeurt gebruiken? Met de verwarmingsaccessoires van Praxis maak je jouw haard of kachel helemaal af. Van handige haardhoutbakken tot leuke houtaccessoires voor in de sfeerhaard: onze haard accessoires toveren elke kachel om tot een gezellig schouwspel.

Decoreer je sfeerhaard met hout en kiezels

Tijdens de donkere dagen geniet jij des te meer van je sfeerhaard. Geen gedoe met hout stoken of rookontwikkeling; gewoon een simpele druk op de knop is voldoende om dansende vlammen te creëren. Wil jij je sfeerhaard nog realistischer maken dan hij al is? Met onze verwarmingsaccessoires is jouw sfeerhaard niet van echt te onderscheiden. Leg bijvoorbeeld eens wat houtblokken en dennenappels tussen het vuur neer. De houtblokken lijken weliswaar echt, maar zijn gemaakt van keramiek zodat ze de hoge temperaturen kunnen doorstaan. Geef jij je sfeerhaard liever een moderne uitstraling? Vul je haard dan met wat kiezels. Deze zijn geschikt voor bio-ethanol sfeerhaarden, maar dienen niet direct in het vuur gelegd te worden.

Haardhoutbakken: Nooit meer misgrijpen naar hout!

Ben jij de trotse bezitter van een open haard of houtkachel? Dan wil je er natuurlijk zo lang mogelijk van genieten. Tijdens het stoken van je haardvuur kan de kamer erg uitdrogen, met als gevolg dat de luchtvochtigheid daalt en je gezondheidsklachten ondervind. Voorkom dit door een kachelbuis te installeren en een luchtbevochtiger op te hangen. Zo worden eventuele schadelijke stoffen direct verwijdert uit huis. Voorzie daarnaast je houtkachel of haard ook regelmatig van een onderhoudsbeurt. Bij Praxis kun je diverse design haardstellen kopen uitgevoerd in RVS staal, geborsteld chroom of mat zwart, bestaat uit een schep, pook en veger. Kortom, alles wat je nodig hebt om je houthaard in top conditie te houden. Naast haardstellen verkopen we ook openhaard manden en haardhoutbakken. Zo hoef je tijdens het stoken nooit meer mis te grijpen naar nieuw hout. Bekijk al onze verwarmingsaccessoires online!