Ben je op zoek naar een boormachine, maar weet je nog niet welke boormachine het beste bij jou past? Bekijk ons koopadvies.
Sluiten
Advies en informatie nodig? Neem eens een kijkje op onze koopadviespagina over laminaat.
Sluiten

Retourneren van je product

Heb je iets gekocht bij ons, maar ben je niet helemaal tevreden of is het product stuk? Dan kun je het product bij ons retourneren.
Wij willen het zo eenvoudig mogelijk voor je maken. Daarom vind je op deze pagina alle informatie over het retourproces bij Praxis.

Het retourproces hangt af van de manier waarop je het artikel gekocht hebt. Heb je het in de winkel gekocht? Dan kan je het product weer terugbrengen naar de winkel, maar heb je het product online gekocht dan ziet het retourproces er iets anders uit.

Levering door Praxis of externe leverancier

Bij je online bestelling wordt aangegeven of het product geleverd wordt door Praxis of door een externe leverancier.

Thuisbezorgd door Praxis

  • Het product terugbrengen naar de winkel.
  • Product per post retourneren: het product zelf inpakken (kan in originele verpakking) en op eigen kosten retourneren via een eigen gekozen vervoerder (bijvoorbeeld PostNL).
  • 90 dagen bedenktijd met MijnPraxis
  • Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden.
  • Thuisbezorgd door externe leverancier

  • Product per post retourneren: neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Zij voorzien je van retourinstructies met betrekking tot de leverancier van jouw bestelling.
  • Product op laten halen: neem contact op met onze klantenservice voor het maken van een ophaalafspraak.
  • 14 dagen bedenktijd
  • Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending krijg je terug.
  • Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden.
  • Retourtermijn
    Na herroeping heb je nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Je hebt na ontvangst van de gehele bestelling 14 dagen (of in geval van levering door Praxis 90 dagen) de tijd om te herroepen en na herroeping nog eens 14 dagen om de producten terug te sturen.

    Betaalmethode ontvangst
    Je wordt terugbetaald via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je betaald hebt. In geval van een cadeaubon, krijg je dus een cadeaubon terug.

    Aansprakelijkheid bij schade
    Je bent zelf aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    Contactgegevens klantenservice

    Heb je toch nog vragen over het retourneren van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice via het volgende telefoonnummer: 020 3983260 (lokaal tarief).

    Onze klantenservice is bereikbaar op:
    Maandag t/m vrijdag 08.00 tot 19.00 uur
    Zaterdag 09.00 tot 17.00 uur
    Zondag gesloten

    Artikelen die door Praxis zijn geleverd

    Deze artikelen kunnen gratis in een Praxis winkel worden geretourneerd. Bij de bestelling krijg je een factuur meegeleverd. Neem deze mee als je de bestelling in de winkel gaat retourneren. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag terug, mits je de hele bestelling retourneerd. Retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je de bezorgkosten terug.

    Je hebt ook de mogelijkheid de aankoop per (pakket)post terug te sturen. Op de factuur staat het adres van de winkel. Zet dit adres bij het retour sturen duidelijk op de verpakking en voeg de factuur bij de producten. Je kunt het pakket vervolgens aanbieden bij alle bekende pakketvervoerders zoals DPD, PostNL of DHL. De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening en de kosten worden betaalt bij het servicepunt van de gekozen vervoerder. Houd rekening met een bedrag van ongeveer 5 euro per pakket. Enkele dagen nadat wij de retourzending in goede staat hebben ontvangen (of nadat u heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd), wordt het aankoopbedrag terugbetaald op de bankrekening of creditcardrekening waarmee je online hebt betaald. De bestelling wordt geannuleerd als er een Afterpay betaling is. Retourneer je de volledige bestelling, dan ontvang je ook de bezorgkosten terug.

    Grote of zware artikelen kunnen thuis opgehaald worden. Neem daarvoor altijd contact op met de Praxis klantenservice. In overleg wordt afgesproken wanneer de goederen worden opgehaald. De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening en bedragen 39,95 euro. Enkele dagen nadat wij de retourzending in goede staat hebben ontvangen (of nadat u heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd), wordt het aankoopbedrag terugbetaald op de bankrekening of creditcardrekening waarmee je online hebt betaald. De bestelling wordt geannuleerd als er een Afterpay betaling is. De kosten van de retourzending worden in mindering gebracht op het aankoopbedrag. Retourneer je de volledige bestelling, dan ontvang je ook de bezorgkosten terug.

    Artikelen die door een externe leverancier zijn geleverd

    Deze artikelen moeten naar de leverancier worden geretourneerd. De retourvoorwaarden en retourkosten verschillen per leverancier en zodoende vragen we om bij artikelen van een externe leverancier altijd contact met onze klantenservice op te nemen. De retourvoorwaarden en retourkosten per leverancier vind je op de leverancierspagina. Je kunt deze vinden door te klikken op de naam van de leverancier.

    Meest gestelde vragen over retouren

    Waar vind ik de voorwaarden per leverancier?

    Ben je benieuwd naar de voorwaarden van het artikel dat je wilt retourneren? Op de thuisbezorgdpagina staat een lijst met alle leveranciers. Klik op de naam van de leverancier om de voorwaarden te bekijken.

    Hoe stuur ik mijn bestelling retour?/ Moet ik mijn bestelling zelf retour sturen of wordt hij opgehaald?

    Het retourneren is afhankelijk per leverancier. Ook hier kun je op de leverancierspagina de voorwaarden per leverancier bekijken.

    Ik heb verkeerde artikelen ontvangen

    In je Praxis account kun je bij je bestelling op retour klikken. Er wordt automatisch een formulier gemaakt met alle gegevens. Heb je nog geen account? Maak deze dan aan om snel en eenvoudig te retourneren.

    Ik heb mijn bestelling met breuk/beschadigd ontvangen

    In je Praxis account kun je bij je bestelling op retour klikken. Er wordt automatisch een formulier gemaakt met alle gegevens. Heb je nog geen account? Maak deze dan aan om snel en eenvoudig te retourneren.

    Voor welke producten is het herroepingsrecht uitgesloten?

    Speciaal op maat gemaakte producten (gezaagde producten, mengverf etc.) zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.

    Wat is mijn retour termijn

    De retour termijn voor webshop bestellingen is 14 dagen*. Kijk per bestelling het termijn voor retourneren.

    Aanmelden herroepingsformulier

    Dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer je de overeenkomst wilt herroepen.