Ben je op zoek naar een boormachine, maar weet je nog niet welke boormachine het beste bij jou past? Bekijk ons koopadvies.
Sluiten
Advies en informatie nodig? Neem eens een kijkje op onze koopadviespagina over laminaat.
Sluiten

Veelgestelde vragen

 

Waar vind ik de algemene voorwaarden?
De algemene voorwaarden kun je hier op je gemak nalezen.

Moet ik nog BTW betalen over de prijzen die op praxis.nl te vinden zijn?
Nee, alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW (tenzij anders aangegeven).

Waar kan ik terecht met mijn vragen, opmerkingen of klachten?
Als je vragen, klachten of andere opmerkingen hebt over onze producten of dienstverlening, dan kun je hiervan op elk moment bericht indienen via het contactformulier op onze website. Je krijgt na het invullen van het contactformulier binnen uiterlijk 14 dagen een inhoudelijk antwoord van ons.

Je kunt elke maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur ook direct telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer: 020-3983333.

Wanneer de ingediende klacht niet opgelost kan worden, kun je de klacht/het geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Kijk hier voor meer informatie.

Je kunt gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?
Op Praxis.nl kun je producten online bestellen en direct online betalen via Ideal. Je kunt de producten ook reserveren en in de winkel van je keuze vervolgens betalen. Je kunt in de winkel kiezen voor contante betaling, betaling met pinpas en online met Paypal of creditcard.

U kunt ook kiezen voor 'Afterpay'. 
AfterPay voert voor Praxis het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Je kunt bij betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 250,- betalen via AfterPay.

Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website:  http://www.afterpay.nl/page/consument-betalingsvoorwaarden

Wat gebeurt er als ik mijn reservering niet op kom halen?
Je reservering verplicht je niet tot aankoop. Als je vergeet je reservering op te halen of van gedachten verandert zal dit voor jou geen gevolgen hebben, financieel of anderzijds. Je reservering wordt na 48 uur gewoon terug in het schap gezet.

Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?
Je kunt producten online reserveren en bestellen. De aankoop vindt plaats in de Praxiswinkel van jouw keuze of direct online en vervolgens wordt het product bij jou thuisbezorgd. Wanneer de goederen vanuit een winkel zijn geleverd, kun je de goederen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd terugbrengen in elk van onze winkels. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag van ons terug. Zorg ervoor dat je de originele kassabon of kopie van de kassabon goed bewaart, zonder deze kunnen wij jouw aankoop niet terugnemen. In enkele gevallen gelden er afwijkende voorwaarden, je wordt hiervan op de hoogte gebracht vooraf aan je aankoop.

Na herroeping heb je nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Je hebt na ontvangst van de gehele bestelling 14 dagen (of in geval van levering door Praxis 90 dagen) de tijd om te herroepen en na herroeping nog eens 14 dagen om de producten terug te sturen. Meer informatie over het herroepingsrecht vind je hier.

Artikelen die op jouw verzoek zijn vervaardigd, gemengd, bewerkt of op maat gemaakt, zijn steeds uitgesloten van het recht van retournering.

Indien je het product beschadigd hebt kunnen wij de kosten in rekening brengen.

Indien je een bedrag (vooruit) betaald hebt zal Praxis zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien dagen na toepassing van het recht van retournering, het bedrag waarop je recht hebt terugbetalen.

Bij artikelen die betaald zijn met een cadeaubon of tegoedbon en worden geretourneerd kan de winkel je ook terugbetalen in cadeaubonnen of tegoedbonnen. Deze cadeaubonnen of tegoedbonnen hebben (minimaal) dezelfde voorwaarden als de ter betaling ingeleverde bonnen. 

Heb ik inzage in mijn persoonsgegevens?
Je hebtop ieder moment recht op inzage van je persoonsgegevens als die bij ons bekend zijn. Daarnaast heb je het recht op correctie en/of verwijdering van de opgegeven persoonsgegevens.

Klachtenprocedure - geschillencommisie
Wanneer de ingediende klacht niet opgelost kan worden, kunt u de klacht/het geschil indienen bij de Geschillencommissie Doe-Het-Zelfbedrijven. Kijk hier voor meer informatie. Kunt u uw klacht niet digitaal indienen, dan kan dat ook schriftelijk. Download het formulier en stuur dit per post naar de Geschillencommissie toe. 

U kunt ook terecht met uw klacht op het Online Dispute Regulations platform of een mail sturen naar info@odreurope.com.