Coronavirus maatregelen

[Update 9 juni 2020] - Het is het momenteel erg druk, waardoor online leveringen vertraagd kunnen zijn en wij niet al je vragen binnen de gewenste tijd kunnen beantwoorden. Excuses voor het ongemak. Zodra jouw bestelling klaar staat voor verzending ontvang je van ons automatisch een bericht. Hierin vind je een track & trace link en kun je de status van je order volgen. We vragen je vriendelijk om dit bericht af te wachten. Mocht je daarna toch vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice.

Samen klaren wij deze grote klus!

Wij zijn er voor de makers. Want maken, dat houdt ons bezig. En soms is het ook gewoon noodzakelijk. In deze bijzondere tijden hebben we ook jullie hulp daarbij nodig. Door afstand te houden en door alleen naar de winkel te komen als je ons bezoekt. We zijn ervan overtuigd dat we, als makers onder elkaar, alles aankunnen: Samen klaren we deze grote klus.

Oproep aan onze klanten

Wij vragen klanten om alleen naar de winkel te komen en op een rustig moment (vroeg in de ochtend)
• Houd 1,5 meter afstand en betaal met PIN
• Zelf klachten? Blijf thuis! We zijn online 24/7 geopend
• Volg aanwijzingen van medewerkers op en kom bij drukte op een later moment terug
Let op de aangepaste openingstijden: winkels zijn vanaf maandag 8 juni 2020 op maandag, dinsdag en woensdag geopend tot uiterlijk 18:00 uur. Op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag gelden de reguliere openingstijden en koopavonden. Je kunt hier de openingstijden bekijken van jouw dichtstbijzijnde Praxis winkel

Gezondheid en veiligheid klanten en medewerkers hoogste prioriteit

Praxis houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgt de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Alle Praxis-winkels blijven voorlopig open. We waarderen het enorm dat onze medewerkers zich in deze bijzondere situatie zo inzetten voor al onze klanten. Uiteraard heeft de gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers de hoogste prioriteit. Om deze reden hebben we een aantal voorzorgsmaatregelen genomen.

Winkelbeleid

• Onze medewerkers zijn goed geïnstrueerd over het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus en worden op de hoogte gehouden van het actuele nieuws.
• Medewerkers zijn zich extra bewust van hygiëne. Zij wassen en/of ontsmetten regelmatig hun handen.
• Wij vragen de klanten om alleen naar de winkel te komen én doelgericht aankopen te doen. Het bezoek aan onze winkels moet niet als uitje met het gezin worden gezien.
• Klanten wordt gevraagd om minstens 1,5 meter afstand te houden van elkaar en de medewerkers.
• Wij zien er op toe dat er niet teveel mensen tegelijk in de winkel aanwezig zijn.
• Wij vragen de klanten om aanwijzingen van medewerkers op te volgen en bij drukte op een later moment terug te komen.
• Wij vragen klanten om met PIN te betalen. Wij reinigen het pinapparaat meerdere keren per dag.
• Bij contante betaling vragen wij klanten om het geld op de balie neer te leggen, waarna onze winkelmedewerker dit kan pakken, om direct contact te vermijden.
• Klanten wordt gevraagd om de verblijfstijd kort te houden, om zo besmetting te voorkomen.
• Als klanten verkouden zijn of hoesten vragen we ze om de aankoop online te doen of uit te stellen, zodat de gezondheid van onze klanten en medewerkers niet in gevaar wordt gebracht.

Online leveringen

• Onze webshop is 24/7 geopend. Artikelen kunnen in de winkel worden gereserveerd en opgehaald of thuis worden bezorgd.
• Wij stellen samen met onze vervoerders alles in het werk de vermelde levertermijnen te halen. Helaas kan door extra drukte in onze webshop en bij onze vervoerders de levertijd momenteel vertraagd zijn. Zodra jouw bestelling klaar staat voor verzending ontvang je van ons een bericht. Vervolgens is de zending te volgen via track & trace. We willen je vragen dit bericht af te wachten alvorens contact op te nemen met onze klantenservice. Voor actuele informatie over de leveringen verwijzen wij door naar de websites van onze vervoerders: https://www.postnl.nl/corona (pakketten) en https://www.jks.nl/ (palletzendingen).
• Zodra de zending wordt overgedragen aan de vervoerder ontvangt de klant een Track & Trace code waarmee de zending kan worden gevolgd.
• Voor de online bestellingen geldt: onze bezorgers leveren de goederen tot de deur, zullen geen handen schudden en niet om een handtekening vragen.

Klantenservice

• Onze Klantenservice ervaart momenteel grote drukte waardoor wij helaas niet alle vragen binnen de gewenste tijd kunnen beantwoorden. Natuurlijk doen wij ons uiterste best om de vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
• Houd er rekening mee dat wij pas na 7 werkdagen jouw vraag in behandeling kunnen nemen.
• Om de drukte in de winkels zoveel mogelijk te verspreiden is de retourperiode verlengd van 30 naar 90 retourdagen.

Services

De services van Praxis (onder andere montageservice, aanhanger verhuur, zaagservice, gereedschap verhuur) gaan gewoon door. Er wordt hierbij gehandeld volgens de RIVM en GGD richtlijnen.

Workshops
Praxis heeft besloten om de workshops tot en met 1 juni 2020 af te zeggen. De deelnemers zullen hierover tijdig per e-mail worden geïnformeerd. Zij kunnen zich inschrijven op een andere datum of krijgen hun geld terug.

Gereedschap verhuur
Wegens de drukte in de bouwmarkten, gezondheid en ziekteverzuim raden wij onze klanten aan om zo veel mogelijk online de machine te reserveren. Dit scheelt klantcontact en tijd. Je kunt hier online reserveren

Zaagservice
Wij zijn beperkt in onze mogelijkheden om te zagen, dus daarom:
• Tijdelijk geen grote zaagopdrachten
• Vraag onze medewerker om meer informatie

Donatie mondkapjes aan zorg

Mondkapjes zijn niet meer bij ons verkrijgbaar. Wij hebben alle nog voorradige mondkapjes aan de zorg geschonken. Zij hebben deze nu het hardst nodig en vragen van onze klanten daarvoor begrip.

We blijven de informatie die beschikbaar komt via het RIVM en de GGD nauwgezet volgen en zullen hiernaar handelen. Indien nodig wordt deze pagina geüpdatet.