Scan, en bekijk het stappenplan op praxis.nl

NaN

Praxis opent 11e City-winkel

Rotterdam-West krijgt stadswinkel voor basis klusbenodigheden

AMSTERDAM, 21 februari 2022 – Vanaf woensdag 23 februari hoeven de bewoners van Rotterdam-West niet meer in de auto te springen als ze er tijdens het verven achter komen dat ze een kwast missen, net één schroefje te kort komen voor hun klus of even iets willen zagen. Dan opent Praxis namelijk de 11e Praxis City aan de Nieuwe Binnenweg 190 in Rotterdam. In deze stadswinkel kunnen klanten terecht voor basis klusbenodigdheden en handige services.

Verdere ontwikkeling van het Praxis City concept

In 2015 openden we onze eerste City-winkel (toen nog ‘Praxis om de Hoek’), een lokale bouwmarkt in de buurt met een mix van specifiek assortiment en goede service. Corine Duchenne, Managing Director Praxis: “Drie jaar geleden hebben we de 10e City-winkel geopend. In de tussentijd hebben we het concept geëvalueerd en verder ontwikkeld. Aan de hand van klantprofielen hebben we een data model ontwikkeld waarmee we kunnen bepalen of de juiste doelgroepen zich rond een bepaalde locatie bevinden. De City-winkels worden erg gewaardeerd door de consument, vooral door bijvoorbeeld studenten of starters die in de stad wonen. Met behulp van het data model hopen wij in de toekomst eenvoudiger geschikte locaties in de binnenstad te vinden. We hebben dan ook zeker de ambitie om meer Cities te openen en de Makers in de binnensteden te helpen met hun klussen.”

“Optimale assortimenssamenstelling voor de klant”

Na het succes van de andere twee City-winkels in Rotterdam (Mariniersweg en Eudokiaplein) kunnen stadsbewonders van Rotterdam nu ook terecht bij de nieuwe winkel aan de Nieuwe Binnenweg. Klanten vinden hier niet alleen klusbenodigdheden maar ook diverse handige services zoals een maakplaats, verf mengmachine, gereedschap verhuur en een infopunt voor het plaatsen van online bestellingen. Districtsmanager Eric Gips is blij met de nieuwe winkel: “We hebben voor deze winkel opnieuw gekeken naar een optimale assortimentssamenstelling. Hierdoor kunnen we nog meer producten aanbieden en beter inspelen op de behoeften van onze klanten.” Ook in de buurt wordt enthousiast gereageerd op de winkel, zo is er al een bewoner uit de straat aangenomen om het winkelteam te komen versterken. Dat is goed nieuws, want het samenstellen van een team is onder de huidige omstandigheden, waarin iedereen kampt met personeeltekorten, een behoorlijke uitdaging. Eric: ”We zullen de eerste maanden ervaren collega’s lenen uit de omliggende vestigingen. Dit team vullen we graag nog aan met enthousiaste medewerkers uit de omgeving. Gelukkig hebben we voor nu een gemotiveerd team klaar staan om de 23e onze klanten te ontvangen en ze te helpen en adviseren bij het uitvoeren van hun klus.”

Voor de Makers

• Snel ophalen in een Praxis winkel bij jou in de buurt

• Gratis retourneren

• 30 dagen bedenktijd (met Praxis Plus 90 dagen)