AMSTERDAM, 18 augustus 2022– De bewoners van de Eerste van Swindenstraat en omgeving hebben vast gemerkt dat er de afgelopen weken hard is gewerkt op nummer 195. Daar verrees namelijk in korte tijd de 12e Praxis City, de vierde in Amsterdam. Vanaf woensdag 24 augustus kunnen de buurtbewoners hier terecht voor basis klusbenodigheden en handige services.

Praxis City concept continu in ontwikkeling

Voor klanten die er tijdens het verven achter komen dat ze toch nog een kwast missen, net een schroefje tekort komen voor een klus of iets willen zagen maar niet genoeg ruimte hebben, is een Praxis City de perfecte winkel. De City is een doe-het-zelf winkel speciaal afgestemd op de behoeften van klussers in de buurt, waarbij specifiek assortiment, gemak en service centraal staan. We blijven het concept continu evalueren en verder ontwikkelen, zodat de winkel steeds beter aansluit bij de bewoners in de buurt. De City-winkels worden erg gewaardeerd door consumenten, onder andere door studenten en starters die in de stad wonen. Met de locatie op de Eerste van Swindenstraat willen we klussen voor onze Makers in Amsterdam Oost weer een stuk makkelijker maken.

“Gemotiveerd en ervaren team om de klant te helpen”

Voor Teamleider Peter Mell hebben de Praxis City-winkels geen geheimen. Hij was destijds de Teamleider van de eerste Praxis City-winkel in de Kinkerstraat en heeft dus al heel wat ervaring. Peter: “In de winkel van 229 m² vinden klanten naast de belangrijkste klusbenodigheden ook handige services zoals verf mengen, verhuur van gereedschap en een maakplaats waar ze zelf kleine klussen kunnen uitvoeren. We geloven dat in de Eerste van Swindenstraat en omgeving veel Makers wonen die we met deze nieuwe winkel kunnen helpen. De eerste reacties van buurtbewoners zijn al positief.” Peter zal worden bijgestaan door medewerkers uit andere City’s en Praxis-winkels. In de Praxis City op de Eerste van Swindenstraat staat dus een gemotiveerd en ervaren team klaar om onze klanten te ontvangen en ze te helpen en adviseren bij het uitvoeren van hun klus.