Scan, en bekijk het stappenplan op praxis.nl

NaN

Praxis opent nieuwe City vestiging in Amsterdam

Bewoners van Oud-Zuid en omgeving kunnen terecht in deze compacte stadswinkel

Amsterdam, 21 november 2023 – Op woensdag 22 november opent de nieuwste Praxis City winkel aan de Zeilstraat 16-18 in Amsterdam. In deze handige stadswinkel kunnen de bewoners van Amsterdam-Zuid en omgeving terecht voor basisklusbenodigdheden en diensten.

Praxis blijft investeren in het winkelbestand en de opening van de nieuwe City winkel is hier weer een mooie toevoeging aan. Het Praxis City-concept staat bekend om zijn compacte en handige assortiment waardoor klanten snel en gemakkelijk toegang hebben tot de meest belangrijke klusproducten. De nieuwe vestiging, met een oppervlakte van ongeveer 250 vierkante meter, volgt dezelfde succesvolle benadering van eerdere Praxis City-winkels. De locatie is zorgvuldig geselecteerd, met aandacht voor de behoeften van de buurt.

In lijn met de duurzaamheidstrategie van Praxis is de nieuwe winkel gasvrij en wordt er gebruik gemaakt van LED-verlichting. De volledige winkelverlichting gaat pas om 5 voor 9 aan, daarvoor brandt de helft van de verlichting en ’s nachts staat uiteraard alles uit. Ook zijn er producten te vinden om thuis te verduurzamen, zoals tochtstrips en radiatorfolie. Naast het assortiment basisklusbenodigdheden, kunnen klanten in de winkel terecht voor de verhuur van de meest gangbare machines, zoals boorhamers, behangafstomers en tapijtreinigers. Tevens is er een ‘Maakplaats’ aanwezig waar ze even wat kunnen zagen of andere kleine klusjes kunnen doen waar ze thuis de ruimte of het gereedschap niet voor hebben.

“Snel toegang tot klusmaterialen en deskundig advies”

Peter Mell, Teamleider van de nieuwe Praxis City-winkel, is enthousiast over de opening: "Met de Praxis City-winkels willen we klanten in stedelijke gebieden toegang bieden tot klusmaterialen en deskundig advies, zonder dat ze ver moeten reizen. We zijn dan ook verheugd om onze vierde Praxis City-winkel te openen in Amsterdam en de klussers uit de omgeving te verwelkomen. We hebben enthousiaste reacties uit de buurt ontvangen, een toekomstige klant heeft al beloofd een hamer te komen kopen."

Het team van de nieuwe Praxis City-winkel bestaat uit ervaren Praxis-collega’s die eerder in andere City-winkels hebben gewerkt. Zij zijn erg enthousiast en kijken er naar uit om de klanten uit Amsterdam Oud-Zuid en omgeving te ontvangen en te helpen bij hun volgende project.

Voor de Makers

• Snel ophalen in een Praxis winkel bij jou in de buurt

• Gratis retourneren

• 30 dagen bedenktijd (met Praxis Plus 90 dagen)