AMSTERDAM, 27 juli 2022– De afgelopen weken is er hard gewerkt bij Praxis Heerenveen. De winkel bleef toegankelijk voor klanten maar werd ondertussen klaargemaakt voor de toekomst. De vernieuwde winkel is namelijk ingericht volgens het Praxis Phygital concept. Hierbij sluiten de fysieke winkel en online kanalen beter op elkaar aan en ervaren klanten zo de voordelen van beide kanalen. De klussers van Heerenveen en omgeving kunnen het eindresultaat vanaf 3 augustus komen bekijken.

Optimale klantbeleving met voordelen offline én online

Inmiddels heeft Praxis al aardig wat winkels volgens het Phygital concept ingericht, Praxis Heerenveen wordt nummer 8. We gebruiken dan ook de resultaten en lessen van de eerder omgebouwde winkels om het concept verder te ontwikkelen. Dit gebeurt aan de hand van het verzorgingsgebied, de kracht van de lokale winkel en de ruimte in het concurrentieveld. Ook wordt er aan bepaalde assortimenten permanent meer ruimte gegeven en zijn er verschillende digitale tools beschikbaar in de winkel. Een voorbeeld hiervan zijn de diverse configuratoren waarmee klanten zelf een product op maat kunnen ontwerpen en bestellen. In Heerenveen zijn onder andere configuratoren voor deuren, badkamermeubelen, raamdecoratie en traprenovatie te vinden. Ook kunnen klanten via de QR-codes in de winkel zien of een product op voorraad is of eenvoudig het volledige assortiment bekijken. Met het toevoegen van onder andere deze digitale tools versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd.

“Enorme upgrade voor de winkel”

Winkelmanager Edwin Boonsta over de ombouwperiode: ”Het is bijzonder om te zien hoe je een winkel in een aantal weken een totale metamorfose kan geven door middel van een strakke planning en een goed samenwerkend en gemotiveerd team.” Uiteraard is hij ook blij met het eindresultaat: “De winkel heeft een enorme upgrade gekregen en is overzichtelijker geworden. Assortimenten zoals verf, laminaat, en badkamermeubels zijn uitgebreid en hebben een dominante plek in de winkel gekregen. Ook is de lay-out aangepast zodat klanten gemakkelijker kunnen vinden wat zij zoeken. Het Phygital concept zorgt ervoor dat klanten beschikken over een ruime hoeveelheid informatie en als een product niet in de winkel te vinden is kan het online worden besteld. Uiteraard staat het vertrouwde team van Praxis Heerenveen de klanten ook nog bij met raad en daad.”

Feestelijke openingsacies

De vernieuwing van Praxis Heerenveen willen we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom zijn er van woensdag 3 tot en met zondag 7 augustus diverse openingsacties. Zo krijgen klanten 20% korting op bijna alle producten en zijn er speciale aanbiedingen voor laminaat en een Gardena slangenhouderset. Het adres en de openingstijden voor Praxis Heerenveen kunnen klanten vinden via Google Maps of de winkelpagina op onze website.