AMSTERDAM, 9 april 2019 – Praxis introduceert vandaag zijn vernieuwde app met loyaliteitsprogramma (Praxis Plus) dat de klanten, de makers, niet alleen helpt met alle klussen maar ook speciale kortingen, voordeel en extra services biedt.

Jasper van Orden, Directeur Marketing Praxis, over de vernieuwde Praxis app: “Met deze app bieden we heel veel extra services die klusdrempels verder verlagen, zoals de gratis aanhanger. En met Praxis Plus willen we de relatie verstevigen met de klussers die regelmatig bij ons komen.”

Vernieuwde Praxis app

In de nieuw vormgegeven Praxis app vinden klanten vele handige functies om ze op weg te helpen in hun maakreis. Zo is in één oogopslag alle aanbiedingen, openingstijden, locaties en routes naar Praxis-winkels te vinden. Ook beschikt de app over veel klus inspiratie. Verder kunnen klanten via de app sparen voor Air Miles, wekelijks de nieuwste Praxis folder bekijken en via pushnotificaties speciale aanbiedingen en nieuwtjes ontvangen.

Meer voordeel met Praxis Plus

De app geeft ook toegang tot het nieuwe loyaliteitsprogramma van Praxis: Praxis Plus. Met Praxis Plus helpt Praxis klanten graag verder met extra service en met speciale Praxis Plus aanbiedingen. Alle pluspunten op een rij:

• Altijd speciale Praxis Plus aanbiedingen, zoals extra korting
  • 1 jaar extra garantie: bovenop de standaardgarantie ontvangen Praxis Plus leden 1 jaar extra garantie op alle aankopen
  • 90 dagen retourtijd: in plaats van de standaard 30 dagen, krijgen Praxis Plus leden 90 dagen de tijd om producten te ruilen of retourneren
  • 2 uur gratis aanhanger
  • Gereedschap huren zonder borg

Eerste resultaten sinds soft launch veelbelovend

Olivier Somer, CRM Manager Praxis, licht enthousiast toe: “Praxis is 18 maart gestart met een soft launch van de app en de eerste reacties van klanten zijn zeer positief. Zonder communicatie realiseerde Praxis sinds de lancering van de nieuwe app bijna 125.000 downloads en is het bonbedrag van Praxis Plus klanten gemiddeld hoger.” Praxis heeft ook al positieve reacties van klanten ontvangen, zoals:

• “Je wordt als terugkomende klant gewaardeerd en Praxis helpt je de klussen betaalbaar te maken.”
  • “De app is gemakkelijk als je in de winkel staat. Je bent meteen op de hoogte van de korting en krijgt diverse privileges.”
  • “Leuke app en het nodigt je uit om naar de winkel te komen.”

De komende tijd brengt Praxis veel meer focus aan op Praxis Plus en de app. Zo worden wekelijks in de app en folder speciale Praxis Plus aanbiedingen gecommuniceerd waar Praxis Plus leden gebruik van kunnen maken.

Communicatie op maat

Praxis investeert al geruime tijd in het beter leren kennen van zijn klanten. Binnen de communicatiemix is er een shift gaande van massacommunicatie naar communicatie op maat. Met instemming van de klanten stuurt Praxis op deze manier op het juiste moment een relevanter aanbod en informatie middels de folder, nieuwsbrieven, praxis.nl en de Praxis app. “Zo kunnen wij gerichter en persoonlijker communiceren naar onze klanten toe”, aldus Jasper van Orden. Hij vervolgt: “De boodschap van onze communicatie wordt op deze manier veel relevanter voor klanten. De traffic naar onze Praxis-winkels neemt toe en de conversie van onze website wordt verbeterd. Een win-winsituatie dus.”

Download de Praxis app

De Praxis app is gratis te downloaden vanuit de App Store en Google Playstore en op alle devices bruikbaar. Via de app kunnen klanten zich aanmelden voor Praxis Plus. Na aanmelding staat de digitale klantenpas in de app klaar.