AMSTERDAM, 5 mei 2021 – Begin dit jaar is Praxis Hoogeveen ingrijpend verbouwd, hierbij is de winkel toekomstbestendig gemaakt. Hoewel enkele klanten de nieuwe winkel al hebben kunnen bewonderen via ‘Winkelen op afspraak’ is de winkel nu ook voor iedereen zonder afspraak volledig geopend. Praxis Hoogeveen is de eerste Praxis-winkel die is ingericht volgens het ‘phygital’ concept. In winkels met dit concept sluit de fysieke winkel beter aan op de online kanalen van Praxis, bijvoorbeeld door het gebruik van QR codes en configuratoren. Hierdoor versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd.

Corine Duchenne, Algemeen Directeur Praxis: “Ondanks dat klanten steeds meer producten online bestellen, zien we ook nog duidelijk de behoefte om de fysieke winkel te bezoeken, bijvoorbeeld voor bepaalde vragen of om een product eerst te zien. Om de voordelen van online, zoals een uitgebreid assortiment en inspiratie, te combineren met de voordelen van de fysieke winkel, zoals hulp van experts en een product goed kunnen bekijken, hebben we het phygital concept geïntroduceerd. In dit concept versterken de voordelen van online en de fysieke winkel elkaar voor een optimale klantbeleving. Praxis Hoogeveen is de eerste winkel die we openen volgens het phygital concept, en het komende jaar zal dit concept verder worden doorontwikkeld en uitgerold naar meer Praxis-winkels.”

Niet de in de winkel? Dan online

De vernieuwde winkel in Hoogeveen is zo ingericht dat klanten naast het aanbod in de winkel ook makkelijk informatie kunnen opzoeken over het uitgebreidere aanbod online. Zo staan er configuratoren in de winkel waarmee klanten met behulp van een computer bijvoorbeeld hun eigen badmeubel kunnen samenstellen in 3D. Als de klant blij is met zijn/haar ontwerp kunnen alle onderdelen vervolgens direct worden besteld. Daarnaast zijn door de winkel diverse QR-codes te vinden die klanten kunnen scannen. Bijvoorbeeld voor meer informatie over een bepaald product, het volledige assortiment van een merk of onze services, hiermee proberen we het zo gemakkelijk mogelijk te maken voor onze klanten. Tevens zijn er producten in de winkel te bekijken die niet in de winkel worden verkocht maar wel online te bestellen zijn door middel van een QR-code, zoals grote tuinmeubelsets of verlichting.

“Een totale make-over”

Qua assortimenten in de winkel zijn vooral de technische en functionele assortimenten verbeterd en ook de bekende afdelingen zoals laminaat en verf hebben een upgrade gekregen. Winkelmanager Renée Hindriks over de vernieuwde winkel: “De winkel heeft een totale make-over gehad, de trouwe klant zal de winkel niet meer herkennen. Een aangepaste routing, een vernieuwd en breder assortiment, nieuwe kassa’s, pui en gevel mét het nieuwe Praxis-logo. Kortom, een totaal nieuwe winkel waar we de klant van Hoogeveen en ver daarbuiten kunnen bedienen. Team Hoogeveen heeft al wat klanten kunnen helpen via ‘Bestel & Haal op’ en ‘Winkelen op afspraak’ en heeft er zin in om nu alle klanten te helpen!”

Feestelijke openingsacties

Natuurlijk wordt de opening van Praxis Hoogeveen zo feestelijk mogelijk gevierd. Zo krijgen klanten in de week van 10 t/m 17 mei een gratis plantje bij hun aankoop (1 plantje per klant). Daarnaast zijn er super deals korting op laminaat en de Worx accu schroef-/klopboormachine.