AMSTERDAM, 27 november 2019 – De kerstbomenverkoop is vandaag van start gegaan met nu al een grote toeloop van klanten. De eerste verkoopcijfers laten zien dat de grotere kerstbomen en bomen in pot het populairst zijn. Ook dit jaar biedt Praxis weer een groot assortiment bomen van hoge kwaliteit aan. Om de kwaliteit nog langer te behouden, geeft Praxis bij elke kerstboom gratis voeding mee. Met het uitgebreide assortiment, kan Praxis zich goed voorstellen dat klanten door al die verschillende kerstbomen het bos niet meer zien. Daarom maken we het klanten dit jaar makkelijker met behulp van een ‘Droomboom’ test.

“We zien dat ook dit jaar de Nordmann verreweg de populairste ‘hoofdboom’ is vanwege zijn naaldvastheid. Ook zien we dat mensen steeds eerder de kerstboom in huis halen. Het is daarom voor Praxis extra belangrijk dat de kerstbomen van goede kwaliteit zijn”, aldus Joost de Beijer, Algemeen Directeur Praxis. Raymond Duijker, Product Manager Praxis, vult de Beijer aan: “Om deze kwaliteit te waarborgen komen al onze kerstbomen rechtstreeks van kwekers, voornamelijk uit Denemarken en Duitsland. Dit zijn familiebedrijven waar de kwaliteit van generatie op generatie wordt doorgegeven. De kwekers doen aan duurzaam bosbeheer, zo worden er voor elke boom meerdere bomen terug geplant. Nog een bijkomend voordeel is dat de kwalitatieve bomen bij de kweker al in de perfecte vorm worden gesnoeid, zodat klanten hem alleen hoeven op te tuigen.”

Voeding en tips voor langer behoud kerstboom

Het internet staat vol met tips voor huishoudelijke brouwsels, van aspirine tot 7UP, om kerstbomen langer mooi te houden. Helaas klinken deze oplossingen mooier dan ze in de praktijk zijn. Daarom geeft Praxis bij aankoop van elke kerstboom gratis voeding mee. Deze is speciaal ontwikkeld voor Praxis door Compo, een vooraanstaande leverancier van meststoffen. Hiermee krijgt de boom een extra boost en behoudt hij langer zijn naalden en groene kleur. Naast de voeding voorziet Praxis ook via de website in verzorgingstips om de kerstboom zo lang mogelijk mooi te houden. Zo komt de kerstboom zeker gezellig de kerstdagen door. Lees handige verzorgingstips en nog meer interessante weetjes & tips in de ‘Droomboom’ Infographic, ook te vinden op www.praxis.nl.

“Kwalitatieve bomen en juiste voeding zorgen voor de perfecte Droomboom.”

Praxis vermindert keuzestress met handige test

Al jaren is Praxis de nummer 1 in kerstbomen en heeft het van alle winkelketens de grootste groep trouwe klanten (95%) die elk jaar weer een kerstboom komt uitkiezen. Praxis begrijpt dat het voor klanten lastig is om de ideale boom te vinden in de grote verscheidenheid aan kerstbomen. Daarom maakt Praxis het vinden van de perfecte boom makkelijker met de ‘Droomboom’ test via www.praxis.nl/droomboom. Hiermee ontdekken klanten binnen enkele stappen welke kerstboom het beste bij hen past. Na het vinden van de ‘Droomboom’ kan deze worden uitgezocht in één van onze 191 winkels.